donderdag 9 april 2009
Studiedag in Breda en toch aanwezig in Barcelona
Een van de experimenten tijdens ons optreden was het mogelijk maken van een directe verbinding tussen de twee plaatsen via Skype. Hieronder de foto ervan.
Teaching animation concepts at Leeds Metropolitan university
Onder deze titel presenteerde vanmiddag Steven Wilkinson van Leeds over het programma wat zij gebruiken om studenten vertrouwd te maken met het werken rond 2D en 3D animaties. Door de vele voorbeelden werd het een heel prettig verhaal om naar te luisteren. Daarnaast werden er een aantal mogelijkheden getoond die voor Avans interessant kunnen zijn voor AMUX en de kunstacademie.
Een van de belangrijkste uitgangspunten in het project was het gebruik maken van authentieke opdrachten. Daarnaast werd een verscheidenheid aan methodes toegepast, werd materiaal als voorbeeld aangeboden (gebruik van andere studenten en hun werk als 'ambassadeurs' van het project) en werden podcasts toegepast ter vervanging van een aantal colleges. Studenten konden hierdoor op elk door hen gewenst moment de details van hun opdrachten terugluisteren, aangevuld met een discussion board in Bb en wanneer er nodig een college waarbij ingegaan werd op de vragen die gesteld werden in het discussieforum.
In de presentatie werd verwezen naar de volgende websites:
www.animationclub.ning.com --> een soort speeltuin voor studenten om nieuwe dingen in uit te kunnen proberen en met elkaar ideeen uit te wisselen, ondersteund door RSS-feeds en iTunes
http://stevesanimation.podbean.com met voorbeelden van animaties
www.definint-beauty.ning.com een ning-omgeving opgezet door studenten.
Als resultaat van dit project gaven zij de volgende dingen aan:
- hogere student tevredenheid
- lagere uitval
- hogere aanwezigheid bij colleges / activiteiten
- meer activiteit
- groot aantal studenten wat gebruik maakte van de praktische podcasts en daar ook op reageerden via het discussionboard.
Een van de belangrijkste uitgangspunten in het project was het gebruik maken van authentieke opdrachten. Daarnaast werd een verscheidenheid aan methodes toegepast, werd materiaal als voorbeeld aangeboden (gebruik van andere studenten en hun werk als 'ambassadeurs' van het project) en werden podcasts toegepast ter vervanging van een aantal colleges. Studenten konden hierdoor op elk door hen gewenst moment de details van hun opdrachten terugluisteren, aangevuld met een discussion board in Bb en wanneer er nodig een college waarbij ingegaan werd op de vragen die gesteld werden in het discussieforum.
In de presentatie werd verwezen naar de volgende websites:
www.animationclub.ning.com --> een soort speeltuin voor studenten om nieuwe dingen in uit te kunnen proberen en met elkaar ideeen uit te wisselen, ondersteund door RSS-feeds en iTunes
http://stevesanimation.podbean.com met voorbeelden van animaties
www.definint-beauty.ning.com een ning-omgeving opgezet door studenten.
Als resultaat van dit project gaven zij de volgende dingen aan:
- hogere student tevredenheid
- lagere uitval
- hogere aanwezigheid bij colleges / activiteiten
- meer activiteit
- groot aantal studenten wat gebruik maakte van de praktische podcasts en daar ook op reageerden via het discussionboard.
Abonneren op:
Posts (Atom)