Het Educause-congres in Anaheim gaat woensdag a.s. van start. Vandaag heb ik mijn batch opgehaald en het programma nog eens grondig bekeken.
Bij de keuze van de sessies hanteer ik drie criteria:
1. Het gaat over leren;
2. Het is praktisch toepasbaar;
3. Het sluit aan bij datgene wat we al doen.
De grote, hemelbestormende verhalen laat ik zoveel mogelijk aan me voorbij gaan. Het Masterplan Virtualiseren en de daarbij behorende 8 trainingen, die we vanuit het LIC voor de zes techniekacademies gaan ontwikkelen, neem ik speciaal mee in gedachten.
Voor woensdag ziet mijn programma er - volgens de planning - als volgt uit:
Om 8.00 uur zitten we klaar voor de General Session van Gary Hamel, Professor of Strategic and International Management van de London Business School over 'Reinventing Management for a Networked World'. Gary Hamel will present a blueprint for 'Management 2.0'and outline the steps you can take to help your organization to become as adaptable as the times demand'. Dat belooft wat!
Om 10.30 uur ga ik luisteren naar Julie Evans, Chief Executive Officer, Project Tomorrow. Julie heeft sinds 2003 data verzamelt over onderwijs en technologie onder anderhalf miljoen middelbare scholieren. Als ik de beschrijving mag geloven gaan we leren wat de verwachtingen van middelbare scholieren zijn 'for more socially based, uthetherd, and digitally rich learning environments'. Gelukkig vertelt ze ons er ook bij hoe je als organisatie hierop in kunt spelen 'in particular to address the needs and aspirations of these up-and-coming "fee agent learners'. Kan iemand mij vertellen wat 'untethered' is? Moeten docenten misschien minder hard tetteren?
Om 11.30 uur ga ik naar een paneldiscussie met als titel 'Top 10 Questions to Consider When Implementing Social Media: Perspectives of Different Campuses'.
Dan volgt na de pauze een anderhalf durende een postersessie. Een aantal sessies die me aanspreken:
- Academic Podcasting: The Student Perspective
- The Knowledge Check Strategy and E-Learning
- Research on Learner Self-Engagement in a Web 2.0 World: "We Used It How We Wanted It."
- Scholarly Multimedia: Obstacles and Opportunities Related to Assessment
- Technology and Student Learning: The Impact of Enhanced Podcasts on Student Learning Outcomes
Om 14.30 uur volgt 'Ambivalence: An Important Element for Understanding Student Satisfaction With Online and Blended Learning'.
Om 15.30 uur 'Classroom Engagement in the Age of Cell Phones and Social Media'
De Purdue University heeft een applicatie ontwikkeld, Hotseat. Het biedt studenten de mogelijkheid om tijdens de les betrokken te zijn in groepsdiscussies door gebruik te maken van Twitter, Faceboek of een mobiele device.
Om 16.30 uur ontvangt Ira H. Fuchs ons. Ira is executive director of Next Generation Learning Challenges. Zij vertelt over 'new effort to identify, apply, and bring to scale effective technology-enabled solutions to persistent barriers to college readiness and completion'.
maandag 11 oktober 2010
Abonneren op:
Posts (Atom)