Ons bezoek aan Austin om deel te nemen aan het ELI-congres (Educause Learning Inititative) half januari wordt ook gebruikt om een aantal universiteiten te bezoeken. Eén van deze universiteiten is de University of Texas. In de voorbereiding op dit bezoek, kwam ik op de website van het Faculty Innovation Center van de universiteit, een afdeling die enigszins lijkt op het LIC van Avans.
Op deze website beschrijven zij een aantal van hun activiteiten en projecten, maar publiceren zij ook een link naar hun nieuwsbrief. Hierin kwam ik een artikel tegen met als titel: 'Opening the door to your classroom'. Hierin wordt een service beschreven die wordt aangeboden aan docenten: een gesprek met één van de onderwijskundigen van het Faculty Innovation Center.
In deze gesprekken komen de volgende 5 vragen aan de orde:
Organization – how is the class taught? Do students have a sense of where the class will go and what was important? Were needed materials available? Was there a summary?
Instructional strategies – were there a variety of instructional strategies? Did the use of technology enhance or detract from the teaching? How w as the pacing? Was the professor’s thinking “visible” so that it modeled for students how to learn?
Interactions – were students involved? Were questions asked (by the instructor and by students)? How did the professor respond to students?
Classroom climate – were students engaged? Did the professor have rapport with students?
Clarity – were visuals used? Were examples provided? How clear were explanations?
Vragen die stemmen tot nadenken, en mogelijkheden geven om er binnen Avans mee aan de gang te gaan.
woensdag 9 december 2009
Abonneren op:
Posts (Atom)