Student comments: she used many different ways to get us involved. It had a feel of being in a classroom, even though this was an online course. It was fun ....
Let's find out what she is doing right!
1) created a interactive syllabus:
By adding media and video components into the course to keep the students engaged.
She created an interactive syllabus!
She used www.flipsnack.com with which she turned her syllabus in an animated flipbook.
2) Uses class polls using for instance:
- App.zoomerang.com
- Polladdy.com/index-a.php
- Www.twiigs.com
3) Use count down timers
- Www.countdownr.com as a quick visual reminder
4) uses videos from you-tube
- Www.tubechop.com
hiermee kun je you-tube dimples gebruiken zonder alle rim ram eromheen.
Post the video's in cours content/lessons
5) ad videos - screen captures
- Use to clarify a procedure or process
- Use to inform on assignments and assessments (what to aspect and to do)
6) use whiteboards
- Www.showme.com
- Www.techsmith.com
7) ad comics
- Use www.pixton.com
- Offered extra credit assignments to students who created usefull cartoons
8) ad foto's asssingments
- Let the students make foto's of 'bad signs' for extra credits
(was a course on business English)
9) audio announcements
- Www.ipadio.com (will generate voice-tekst transcription)
10) and of course voki www.voki.com to create a virtual me!
En misschien wel het belangrijkste: ze geeft veel feed-back !! Zowel als de studenten dingen goed doen, als wanneer ze iets fout doen/beter anders doen.
donderdag 12 juli 2012
Using learning activities and games for collaborative learning
Use of Studymate Class Server ... Instrument dat als Building block in Bb geplaatst kan worden ... Studenten zijn er kennelijk zo enthousiast over dat ze het absoluut willen, omdat het ze meer regie geeft over hun eigen leerproces en de activiteiten die ze doen. Met name de Student Generated Quizzes blijken erg populair. Net als de kwaliteitsverbetering van assessment, assignments en het creëren van de goed leer context (wat voor mij allemaal niets met het instrument Studymat te maken heeft).
StudyMate helps students "master the basics" of course material through learning activities, self-assessments, and games. A dozen activities – such as flash cards, crosswords and quizzes – engage students with course content in an individualized way.
Students access StudyMate activities using computers, smartphones and tablets. StudyMate also integrates seamlessly with learning systems, such as Blackboard.
Zie ook www.studymate.com
Product om eens nader te bekijken.
Komt van bedrijf waarvan wij ook de lock-down-browser gebruiken.
Heeft nu ook een "monitor" ontwikkeld, waarbij digitaal de identiteit gecontroleerd kan worden van degene die een assessment maakt, en wat hij/zij daarbij gebruikt, ook als betrokkene thuis werkt ..... Eens goed naar kijken als het uitkomt !!
StudyMate helps students "master the basics" of course material through learning activities, self-assessments, and games. A dozen activities – such as flash cards, crosswords and quizzes – engage students with course content in an individualized way.
Students access StudyMate activities using computers, smartphones and tablets. StudyMate also integrates seamlessly with learning systems, such as Blackboard.
Zie ook www.studymate.com
Product om eens nader te bekijken.
Komt van bedrijf waarvan wij ook de lock-down-browser gebruiken.
Heeft nu ook een "monitor" ontwikkeld, waarbij digitaal de identiteit gecontroleerd kan worden van degene die een assessment maakt, en wat hij/zij daarbij gebruikt, ook als betrokkene thuis werkt ..... Eens goed naar kijken als het uitkomt !!
Sal Khan: rethinking education
Het idee met de Khan Academy is begonnen met het geven van wiskunde bijlessen (via het web) als tutor. Meer neefjes en nichtjes maakte het nodig een list te bedenken. Tip van een vriend: maak tutorfilmpjes voor you-tube (1e antwoord: nee, is voor katten die piano spelen).
Enkele experimenten leerde dat het wel erg goed werkte !! Zeker toen allerlei andere mensen de you-tube filmpjes begonnen te gebruiken en er erg positie over waren, omdat het hen echt hielp!
Hieruit is in 2009 de Khan-Academy ontstaan als open source free Academy for every child to learn anytime anywhere ...
Vent met humor. Heerlijke presentatie!
Hele idee gebouwd op gegeven dat hiaten weggewerkt moeten worden om jezelf nieuwe dingen goed eigen te kunnen maken.
Khan's Metafoor voor klassiek onderwijs:
Verplicht aannemer in 2 weken een goed fundament te leggen, no matter what surcomstances. Na twee weken inspectie ( assessment). Ok 80% goed.
We beginnen nu aan 1e verdieping. Weer precies 2 weken, wat er ook gebeurt. Na twee weken inspectie. Ok, 70% goed.
Verder met 2e verdieping, etc etc. Na 4 verdiepingen blijkt het allemaal niet meer veilig genoeg en moeten we de (top-)aannemer ontslaan ....
Inmiddels is de Khan Academy ook gewoon te gebruiken voor het reguliere onderwijs, waarbij de prestaties van de kinderen ook te volgen en te analyseren is.
Scholen erg enthousiast over de integratie van de Khan Academie in hun onderwijs.
Opmerkelijke conclusie van de scholen die met Khan Academie werken: het zijn met name de studenten die slechter scoren reageren beter op de uitdaging eigenaar te zijn van hun eigen leerproces!!
En verder: uitdaging aan docenten te klimmen in de value chain, waar het gaat om het leren van hun studenten!
Toepassing voor ons zeker: inzet binnen Zomercursussen en peer-tutoring!!
Enkele experimenten leerde dat het wel erg goed werkte !! Zeker toen allerlei andere mensen de you-tube filmpjes begonnen te gebruiken en er erg positie over waren, omdat het hen echt hielp!
Hieruit is in 2009 de Khan-Academy ontstaan als open source free Academy for every child to learn anytime anywhere ...
Vent met humor. Heerlijke presentatie!
Hele idee gebouwd op gegeven dat hiaten weggewerkt moeten worden om jezelf nieuwe dingen goed eigen te kunnen maken.
Khan's Metafoor voor klassiek onderwijs:
Verplicht aannemer in 2 weken een goed fundament te leggen, no matter what surcomstances. Na twee weken inspectie ( assessment). Ok 80% goed.
We beginnen nu aan 1e verdieping. Weer precies 2 weken, wat er ook gebeurt. Na twee weken inspectie. Ok, 70% goed.
Verder met 2e verdieping, etc etc. Na 4 verdiepingen blijkt het allemaal niet meer veilig genoeg en moeten we de (top-)aannemer ontslaan ....
Inmiddels is de Khan Academy ook gewoon te gebruiken voor het reguliere onderwijs, waarbij de prestaties van de kinderen ook te volgen en te analyseren is.
Scholen erg enthousiast over de integratie van de Khan Academie in hun onderwijs.
Opmerkelijke conclusie van de scholen die met Khan Academie werken: het zijn met name de studenten die slechter scoren reageren beter op de uitdaging eigenaar te zijn van hun eigen leerproces!!
En verder: uitdaging aan docenten te klimmen in de value chain, waar het gaat om het leren van hun studenten!
Toepassing voor ons zeker: inzet binnen Zomercursussen en peer-tutoring!!
Facilitating assessment of student learning
Top 5 reasons we don't do assessment
5 I'm to busy
4 it's to hard
3 I know good work when I see it
2 I give plenty of tests
1 we don't have enough resources
Top 5 reasons we MUST do assessment
5 accreditations say so
4 to avoid negative press
3 to demonstrate fulfillment of institutional mission
2 to ensure student learning
1 for continuous curricular improvement (be course of the employability of the graduated students -->> so we have to cover the good subjects and skills (21e century ?!?))
(case study Kendall College)
Tussendoor: ook hier druk op univsiteiten op het punt van financiering in relatie tot contactteti-studietijd ratio, uitvalcijfers, employabity cijfers en reputatie m.b.t. Kwaliteit en eindniveau opleiding.
Evidence based assessment -->>
What is it:
- clear statements of intended learning outcomes at all levels
- threshold setting
- Direct measure of student learning: data and artifacts
- purpose: continuous improvement of academic programming and more effective student learning
Why is it so difficult:
- faculty: I see good work when I see it
- data collection!! (dus dings als Osiris)
- analysis of the data
- tracking -->> and look for good interventions to improve the learning (and teaching)
How can Bb Tools help:
- use of Bb tools for administering written comprehensives and use adaptive release
(ook veranderd in toetsproces: beperkt aantal pogingen, met per extra poging betalen en verplichting om eerst via tutoring bij te spijkeren vóór ze een nieuwe poging mogen wagen).
- toetssysteem Bb help enorm bij: re-use questions, maak vragenpools, etc (de bekende voordelen)
- analyse results (in gradebook) -->> vb leermoment: problemen ontstonden bij vragen over theorie die al enige tijd iet gebruikt was in het onderwijs/leren). -->> belangrijkste winst: de docenten ontdekten zelf waar het probleem zat en waar ze in moesten grijpen en waar en welke interventies relevant zijn ... en daarmee kregen ze voor hun eigen gevoel weer meer grip en zeggenschap over het onderwijs-leerproces waar ze zich verantwoordelijk voor voelden!
Zo waren er meer verhalen over wat je kon leren van het analyseren van toetsresultaten en dus hè kiezen van de goede interventies !!!
Voorop ons zeker de moeite waard om hier in te investeren !!! In het kader van het versterken van Studiesucces !!
5 I'm to busy
4 it's to hard
3 I know good work when I see it
2 I give plenty of tests
1 we don't have enough resources
Top 5 reasons we MUST do assessment
5 accreditations say so
4 to avoid negative press
3 to demonstrate fulfillment of institutional mission
2 to ensure student learning
1 for continuous curricular improvement (be course of the employability of the graduated students -->> so we have to cover the good subjects and skills (21e century ?!?))
(case study Kendall College)
Tussendoor: ook hier druk op univsiteiten op het punt van financiering in relatie tot contactteti-studietijd ratio, uitvalcijfers, employabity cijfers en reputatie m.b.t. Kwaliteit en eindniveau opleiding.
Evidence based assessment -->>
What is it:
- clear statements of intended learning outcomes at all levels
- threshold setting
- Direct measure of student learning: data and artifacts
- purpose: continuous improvement of academic programming and more effective student learning
Why is it so difficult:
- faculty: I see good work when I see it
- data collection!! (dus dings als Osiris)
- analysis of the data
- tracking -->> and look for good interventions to improve the learning (and teaching)
How can Bb Tools help:
- use of Bb tools for administering written comprehensives and use adaptive release
(ook veranderd in toetsproces: beperkt aantal pogingen, met per extra poging betalen en verplichting om eerst via tutoring bij te spijkeren vóór ze een nieuwe poging mogen wagen).
- toetssysteem Bb help enorm bij: re-use questions, maak vragenpools, etc (de bekende voordelen)
- analyse results (in gradebook) -->> vb leermoment: problemen ontstonden bij vragen over theorie die al enige tijd iet gebruikt was in het onderwijs/leren). -->> belangrijkste winst: de docenten ontdekten zelf waar het probleem zat en waar ze in moesten grijpen en waar en welke interventies relevant zijn ... en daarmee kregen ze voor hun eigen gevoel weer meer grip en zeggenschap over het onderwijs-leerproces waar ze zich verantwoordelijk voor voelden!
Zo waren er meer verhalen over wat je kon leren van het analyseren van toetsresultaten en dus hè kiezen van de goede interventies !!!
Voorop ons zeker de moeite waard om hier in te investeren !!! In het kader van het versterken van Studiesucces !!
Pedagogy First
Montclair State University recommends using the Orientation-Content-Interaction-Assessment (OCIA) model and course template when designing online and hybrid courses.
Their model and template were guided by the nationally recognized Quality Matters program in order to ensure high-quality online education. This enables faculty and Instructional Designers to work collaboratively to enhance online teaching and learning outcomes.
The OCIA Course Design Model
The OCIA model supports a social, interaction-embedded approach to course design and development and uses learning units to structure the course. MSU has developed a course template based on this approach, available to faculty when designing online courses.
OCIA Includes Four Main Components:
1) Orientation: The orientation sets the learning context for each learning unit and includes: learning objectives, unit requirements, and perspective.
2) Content: Each learning unit's content includes all information students need to begin the learning process and engage with concepts introduced.
3) Interaction: Include multiple opportunities for interaction and reflection in your course design by using discussion forums, blogs, wikis, web conferencing, online hours, and group activities.
4) Assessment: Assessment is an opportunity for students to demonstrate that they have achieved the objectives you challenged them to master.
An Online Course Template at Montclair State University
Effective online course design relies on research-based best practices. Montclair State University has developed an online course template which is guided by the research-based course design rubric from Quality Matters. Online courses at MSU adopting the course template are designed with a learner-centered and interaction-facilitated approach. The items below are the major components recommended for an online cours:
- Welcome: Includes a brief introduction and overview of the course structure and expectations.
- Syllabus: Contains all relevant course information and a downloadable version of the syllabus.
- About Instructor: Provides information about the instructor's background and contact information.
- Course Schedule: Includes the time frame and deadlines for each learning unit.
- Learning Units: Presents individual learning units of instruction. Each learning unit contains learning objectives, requirements, subject content, interaction, and assessment.
- Cyber Cafe: This is an area where students get to know each other and post general questions or FAQs.
- Tech Help: Includes information on technical support and resources.
Investeren ook stevig in de professionalisering van de docenten. Krijgen nie alleen goed trainingsprogramma waarin ook intervisie en zo. Ze krijgen ook een coach die hen enige tijd begeleidt.
Zie ook: http://frontpage.montclair.edu/tti/instructionaldesign/index.html
Their model and template were guided by the nationally recognized Quality Matters program in order to ensure high-quality online education. This enables faculty and Instructional Designers to work collaboratively to enhance online teaching and learning outcomes.
The OCIA Course Design Model
The OCIA model supports a social, interaction-embedded approach to course design and development and uses learning units to structure the course. MSU has developed a course template based on this approach, available to faculty when designing online courses.
OCIA Includes Four Main Components:
1) Orientation: The orientation sets the learning context for each learning unit and includes: learning objectives, unit requirements, and perspective.
2) Content: Each learning unit's content includes all information students need to begin the learning process and engage with concepts introduced.
3) Interaction: Include multiple opportunities for interaction and reflection in your course design by using discussion forums, blogs, wikis, web conferencing, online hours, and group activities.
4) Assessment: Assessment is an opportunity for students to demonstrate that they have achieved the objectives you challenged them to master.
An Online Course Template at Montclair State University
Effective online course design relies on research-based best practices. Montclair State University has developed an online course template which is guided by the research-based course design rubric from Quality Matters. Online courses at MSU adopting the course template are designed with a learner-centered and interaction-facilitated approach. The items below are the major components recommended for an online cours:
- Welcome: Includes a brief introduction and overview of the course structure and expectations.
- Syllabus: Contains all relevant course information and a downloadable version of the syllabus.
- About Instructor: Provides information about the instructor's background and contact information.
- Course Schedule: Includes the time frame and deadlines for each learning unit.
- Learning Units: Presents individual learning units of instruction. Each learning unit contains learning objectives, requirements, subject content, interaction, and assessment.
- Cyber Cafe: This is an area where students get to know each other and post general questions or FAQs.
- Tech Help: Includes information on technical support and resources.
Investeren ook stevig in de professionalisering van de docenten. Krijgen nie alleen goed trainingsprogramma waarin ook intervisie en zo. Ze krijgen ook een coach die hen enige tijd begeleidt.
Zie ook: http://frontpage.montclair.edu/tti/instructionaldesign/index.html
Labels:
Bb World,
digitale didactiek,
professionaliseren
Abonneren op:
Posts (Atom)