donderdag 25 oktober 2007

Web 2.0 Xavier

Oke, tussen de bedrijven door wat uitgetikte aantekeningen; mijn start begint met Web 2.0 bij Xavier;

Xavier University heeft 2 jaar geleden een nieuwe strategie ingevoerd om hun corporate website zogenaamd web 2.0 te krijgen. Dit houdt het volgende in:- Gepersonaliseerd-- Wie zijn je begeleiders binnen de universiteit* -- Welke bronnen staan tot je beschikking- Weblogging door studenten- Gebruik van third party tools
* Je major liberian, student councelor.
De reden waarom ze wilde veranderen was omdat de studentaantallen erg veel terug liepen.
Wat hebben ze nu veranderd?Er zijn geen diensteenheden meer, maar alles is omgevormd naar een service gerichte aanpak. Zoals bijvoorbeeld afdeling webservice.
Waar voorheen bij Xavier gezocht moest worden in vaste structuren is dit helemaal los gelaten, en is alles gebaseerd op zoeken. Ook door de personificatie wordt er een selectie aangeboden aan de student met relevante informatie.
De kracht van de website, is niet zozeer de nieuwe website, maar het sociale karakter erachter. Als voorbeeld, nieuwe studenen krijgen een speciale website als ze zichzelf inschrijven. Deze site is ongeveer opgezet als Hyves, het leuke hieraan is dat je andere nieuwe studenten kunt vinden die bij jou uit de buurt komen, of dezelfde interesses hebben.
Ook is er een kaart van de wereld waar precies te zien is waar de studenten 'uithangen' in de wereld als ze op stage of afstuderen zijn.
Om alle web 2.0 toepassingen te kunnen realiseren vinden ze niet het wiel opnieuw uit, maar maken ze gebruik van andere sites, zoals frappr.com
waar ze gestart zijn met 2 fte voor de webontwikkeling is er nu 10 fte involved.
Belangrijkste inkopper is natuurlijk de focus op students.
Legio ideeen voor de nieuwe website van Avans. En een werkende showcase over een universiteit die het al gedaan heeft. (Is overigens de enige in de USA wie het al voor elkaar heeft)

Geen opmerkingen: