dinsdag 7 april 2009

Engaging the Google Generation

De laatste presentatie van de eerste dag was misschien wel een van de leukste. Vanuit de universiteit van Sheffield werd er gepresenteerd ovr Podcasting en Peerreview. Blijkbaar was dit een vervolg op de presentatie die vorig jaar in Manchester al was gestart, maar dat was geen enkel probleem.

Opgedane ideeen:
Branding van Blackboard als: My Online learning environment (MOLE)
Gebruik de door studenten gemaakte podcasts als assessment tools
Studenten kiezen zelf de tools, podcasts kunnen individueel of in groep worden gemaakt.
Het peerreview proces wordt ondersteund door een persoonlijke weblog en de ELO.
In de opdracht wordt samenwerking van studenten al gestimuleerd, waarbij de balans wordt gezocht tussen creativiteit van de (groep) studenten en de inhoudelijke diepgang.

Aanbevelingen:
- maak studenten vanaf jaar 1 bekend met peer review
- het leerproces is onderdeel van het curriculum
- gebruik van de review en commentaarfunctie in Bb (Bb 8)
- laat de studenten zelf de media kiezen.

Leuke en inspirerende presentatie vanuit Sheffield.

Geen opmerkingen: