Social media kan door bedrijven veel actiever ingezet worden als kennismanagement tool. Bijvoorbeeld om meer structuur aan te brengen in hun content en deze meer vindbaar te maken. Uitspraak: Does Bayer do what Bayer knows.... Een mooie one-liner.
Het actief en gericht gebruik van social media is bij veel organisaties beperkt tot een selecte groep. Toch is de impact ervan veel groter dan we denken, omdat de groep die social media passief gebruikt veel groter is. Gebruiksgemak, interfaces spelen een rol, maar veel meer impact heeft het beleid van de organisatie. Niet zozeer de regels die je opstelt, veel meer de openheid die het kan brengen in de organisatie en de benaderheid van mangement tot op het hoogste niveau. Het kan de bestaande hierarchische structuren doorbreken.
Leuke mening vanuit het publiek: het gebruik van social media kan betekenen dat je in ide communicatie met besluitvormers sneller tot de kern van de zaak kunt komen zonder dat er icebreakers nodig zijn zoals bij veel f2f contact. De gesprekken gaan echt ergens over en blijven niet hangen in gemeenplaatsen.
Mooie vraag, waarom zijn de antwoorden van ceo's zo kort, terwijl zij toch vaak zoveel jaar ervaring hebben.... Wat laten we op die manier liggen als het gaat om kennisdeling en kennismanagement?
Geen opmerkingen:
Een reactie posten