De laatste keynote van deze sessie wordt gegeven door Laura Overton. Ook deze triggert!!
Waarom is eLearning zo aantrekkelijk voor grote bedrijven? Veel Brits onderzoek naar juist deze vraag. (www.towardsmaturity.org). Wat zijn de belangrijkse uitdagingen bij implementaties. Met stip op 1: lack of knowledge about potential, staff reluctance to adopt.....
Van organizational impact, naar staff impact en take up. Borgen van veranderingen.
Verder checken: The journey to maturity en het onderzoek wat hiernaar is gedaan.
6 zaken die belangrijk zijn:
- bepaal de 'need' van de organisatie en van de individuele leerder
- aandacht voor de context van de leerder (catalunya 19)
- aandacht voor de context van het werk (cultuur van de organisatie, aansturing)
- de building capacity van de ontwikkelaars van courses
- zorg voor betrokkenheid en een strategie rond verandermanagement (alle stakeholders)
- geef helder de meerwaarde aan. (demonstrating value) --> 3 G's, waarom wordt ik er blij van (roadshows, delen) Alle onderdelen zijn onderling verbonden (6-legged race).
Daarnaast: communicatie, communicatie, communicatie (other peoples stories).
Skillsoft: onderzoek naar learner context in verschillende landen. Bijvoorbeeld het belang wat werknemers hechten aan formal of informal learning.
Presentatie aangekleed met aansprekende voorbeelden!!!
Aanbod --> vraaggestuurde benadering bij implementatie van nieuwe elo's: aansluiten bij, embedding, 3 G's, aandacht voor behoeftes en betrokkenheid stakeholders staan hierin centraal.
Onderzoek naar de learning tools waarbij verschil wordt gemaakt tussen used en planned!!! (postcasting, blogs, wiki's, maar ook LMS, content systemen etc).
USE OF LOCAL HEROES, maak gebruik van pilots, communication toolkits en vier successen!!!!
vrijdag 5 december 2008
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten