How stealing from others can add more voices to your course
Sleutelwoord: peer-collaboration = succes ....
... ofwel wat ze uitermate succesvol gedaan hebben is samenwerken over de grenzen van afdelingen en faculteiten/academies heen om elkaars inzichten en materialen te gebruiken
... Ofwel voorkom dat op 20 verschillende plekken in de organisatie dezelfde dingen gedaan worden en gemaakt worden en .. jaar in jaar uit ...
... en ook frank en vrij om zich heen kijken naar wat er al allemaal al is om dat ook gewoon frank en vrij te gebruiken (niet stelen dus, want met medeweten en bronvermelding).
In de zaal de vraag stellen: wat hebben jullie nu wat je regelmatig gebruikt en hier wilt delen met je collega's. Was leuk, kwam meteen veel uit zoals bijvoorbeeld: Flat World knowledge ... En Animoto ... Voicethread ... Screenr ..
Ook kwam langs: bezoek vooral de goede congressen en deel daar je inzichten en 'steel' zoveel mogelijk goede ideeën die je daar tegenkomt.
En ook ... ga ook gewoon eens naar een heel nader soort congres. Je kunt er geweldig veel nieuwe ideeën vandaag halen !! Slim advies
Tips voor effectief 'stelen':
- mentality of borrowing
- engage in group focused on bettering courses (Zoals bijv. Quality Matters)
* experience reviewing other course
* having someone review your courses - think beyond the content
(just because you went in to steal a tv doesn't mean you
can't walk out with an audio system to )
- steal supplemental materials or convert other's main content into your supplemental content
- consider delivery materials: audio files, videos, links to resources, practice resources, images, etc.
- network at conferences especially 'strange theme' conferences!
- "use" your student
- challenge students to contribute with their ideas !!!!!
- challenge student to find new resources and content !!!
Houdt rekening met copyrights and use creative commens !
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten