donderdag 5 december 2013

Learning 3.0, Jeff Borden van Pearson

De keynote begint met een korte oefening voor de zaal  rond perceptie....

Connecting to perception
Internal perception: what you believe to be true VS External perception: what others believe to be true about you
Het voorbeeld toont vooral de  Conflicting perceptions aan.

Jeff gaat door in zijnverhaal met education 3.0
Onderdelen hiervan zijn:
- education psychology
- education technology
- neuroscience
Samen leiden ze tot connected neuro-learning

Critical thinking, creativiteit en probleem oplossen zijn kernonderdelen van het nieuwe onderwijs.
Http://Researchnetwork.pearson.com/sot laat in een korte film verschillende verhalen zien waarbij de combinatie wordt toegepast van de bovengenoemde onderdelen in het onderwijs en het effect wat dit heeft.

Vervolgens wordt de vertaling gemaakt naar de (fysieke) leeromgevingen die hierbij passen.
Via een filmpje wordt de verbinding gelegd met Daniel Pink: true motivation

De waarde van leren als sociaal proces. Onderzoek toonde aan dat studenten die zich aansloten bij een studiegroep een betere kans hadden hun studie succesvol af te ronden dan studenten die dat niet deden. Een concreet voorbeeld hiervan is The mixxer, een methode waar voor taalonderwijs via software de link wordt gelegd tussen de individuele student die een taal wil leren  en een native speaker.

Pearson wil investeren in een wereldwijde leeromgeving waar vanaf 2014 studenten multidisciplinair concrete problemen tackelen.








Geen opmerkingen: