woensdag 9 september 2009

Deel 2 van de workshop

Martin Weller gaat verder met het 2e deel van de workshop waarbij cloud
Er wordt teruggekeken naar een tweetal filmpjes die gaan over dromen rond onderwijs:
- jaren 60-filmpje over futurisch onderwijs vanuit thuis.
- filmpje met internet voorgesteld als een blackbox.
Dwwas vs nadruk op technologie.

Beeldende presentatie die zeker Rudi zal aanspreken

Toekomst van onderwijs gaat over verscheidenheid: in tools entechnologieen die worden gebruikt, maar ook combinatie van formal en informal learning, any time maar ook just in time. Verzameld, geaggregeerd en samengesteld op verschillende manieren (leerder bepaald). Andere keywords: delen (foto cavia), --> zombies in plain english

Wat hebben we nodig:
- range of content
- easy to use reliable tools
- new methods of assessments
- robust but quick means of assuring quality
- authentication and identity mechanisms
- ways of recognizing informal learning
- pedagogy that encourages participatin
- ......

Als het onderwijs in de toekomst wordt gekenmerkt door:
foto
wat betekent die dan voor:
- docenten
- studenten
- it ondersteuning
- wat houdt ons tegen
- waar zouden we vanaf moeten

In deze sessie wordt gebruik gemaakt van een techniek die we bij Avans ook wel gebruiken aan de hand van de 3 vragen-methode.

Vervolgactiviteit is dat er nu in groepen verder wordt gepraat over bovenstaande vragen. Na het congres kan de discussie online worden voortgezet.

Geen opmerkingen: