In deze sessie presenteren 2 projecten hun ervaringen met eLearning bekeken vanuit een studentenstandpunt.
De onderzoeken zijn gedaan met kleine groepen studenten en leveren niet echt spectaculaire resultaten op. Tot mijn verbazing wordt er ook gesteld dat studenten moeiteloos heen en weer schakelen tussen de technologieen die zij gebruiken voor leren en voor andere activiteiten. Hoe zit het met het gevoel van powered-down? Wordt de technologie echt ingezet om het leren te ondersteunen en studenten uit te dagen of blijft het bij het ondersteunen van de dingen die toch al gedaan worden???
Wat zijn de verwachtingen en ervaringen van studenten die beginnen aan een studie aan een instelling voor hoger onderwijs?
- meer gebruik van technologie
- sterk afhankelijk van de docent en grote onderlinge verschillen
* welke technologieen gebruiken studenten en waarvoor: (foto)
* inzet van technologie bij toetsing en feedback
* vaardigheden in het gebruik van: wiki, mindmapping
Studenten gaven aan dat ze positief aankeken tegen het gebruik van technologie maar het ook niets speciaals meer vonden. elearning is gewoon leren met wat meer technologie erin geintegreerd.
Aanbeveling: geef helder aan wat de rol is van tools.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten