vrijdag 4 januari 2008

Understanding eLearning 2.0


In zijn artikel eLearning 2.0 gaat Tony Karrer in op de veranderingen in eLearning en de rol die social software daarin speelt. Hij stelt dat de veranderingen worden gestimuleerd door 2 factoren: een steeds snellere ontwikkeling van kennis en natuurlijk de opkomst van Web 2.0. Het begrip eLearning 2.0 is in eerste instantie afkomstig van Stephen Downes, een Canadese onderzoeker. Wat het artikel echt aantrekkelijk maakt, zijn de voorbeelden die gegeven worden om eLearning 2.0 te gebruiken om samenwerking in teams te bevorderen, evenals kennisuitwisseling en de mogelijkheid om gezamenlijk te creeeren. Dit is nu net één van de dingen waar we binnen het eLearningteam echt naar op zoek zijn.
Daarnaast geeft het artikel een helder overzicht van de ontwikkelingen binnen eLearning via een matrix. Hierin is niet alleen aandacht voor de techniek, maar zeker ook voor de rol van de leerder.

Het hele artikel is op te roepen via de volgende link:
Tony Karrer understanding eLearning 2.0

Geen opmerkingen: