maandag 30 juni 2008

e-ME : the student's best friend


In de presentatieserie van vrijdagochtend zat een interessant concept: e-Me, een initiatief vanuit Zweden.

Studenten kunnen via e-ME een eigen digitale assistent aanmaken, die via Internet hen op de hoogte houdt van diensten, vervaldata en informatie, gebaseerd op hun persoonlijke profiel. e-ME is ontwikkeld voor en door studenten. De schermen van e-ME worden op een web 2.0-manier weergegeven.



Niet alles wordt zelf ontwikkeld. Er wordt creatief gebruik gemaakt van bestaande faciliteiten die studenten nu ook al gebruiken zoals de Google Calender, gMail, SMS etc.



Ook in het ontwikkelproces wordt gebruik gemaakt van creatieve ideeen zoals dit stripverhaal. Eindelijk een applicatie die niet alleen vanaf een bureau wordt ontwikkeld.

Geen opmerkingen: