woensdag 8 april 2009

3 uitdagingen en 2 vaststellingen - Uitdaging 3 - Grootschalig innoveren

De hoeveelheid middelen, tijd en mensen die in Britse onderwijsinstituten ingezet worden om “kleine” onderwijskundige vernieuwende gedachten en onderdeeltjes planmatig uit te werken en vervolgens op te schalen. Ik denk aan de feedbacksoftware die uitgewerkt wordt door Halam University Sheffield. Wij moeten het met minder middelen stellen. Onze beperktheid zorgt voor een grote dynamiek in innovatie, maar we zijn en blijven kwetsbaar in het opschalen en experimenten werkelijk te laten doordringen op de werkvloer. Grootschalig vernieuwen blijft een uitdaging die we ons moeten stellen. Hoe doen we dat vernieuwen voor de grote schaal is de uitdaging voor de inrichting voor het komende schooljaar.

1 opmerking:

Jan Snijders zei

Heb je uit de presenate ideeen gehaald over hoe wij dat bij ons ook werkelijk kunnen doen? ... Of heb je dar gewoon al ideeen bij de verder gaan dan het gebruik van CoL's?