dinsdag 7 april 2009

Improving student assessment choice using Bb e-assessment tools

Onder deze bijna saaie titel ging een van de meer interessante presentaties van dag 1 schuil. Op internet had ik op voorhand al meer informatie opgezocht over het toetsprogramma van de universiteit van Huddersfield. Ik ging dan ook met hoge verwachtingen naar de presentatie, en.... werd niet teleurgesteld!

De presentatie werd in een moordend tempo gegeven, de presentator had een sterk Australisch accent en onderbouwde haar verhaal met veel verwijzingen naar de literatuur rond toetsing. En toch....

De sessie werd al snel interactief. Reden voor een aantal bezoekers om als een haas de zaal te verlaten. Aan de hand van 5 criteria werd verder een presentatie opgebouwd:
- methode
- onderwerp
- criteria
- resultaten
- timing

Belangrijk in de presentatie was de aandacht voor zowel de weerstand/angst bij de docenten als bij de studenten rond de 5 belangrijkste aspecten in toetsing. Vervolgens werden een aantal concrete voorbeelden gegeven van creatieve oplossingen, zoals:
resultaten: studenten die het niet eens zijn met een cijfer, kunnen via een blog hun zaak onderbouwen in max. 500 woorden.

Geen opmerkingen: