Verslag second life and its real life double
Vind plaats bij de LeHigh university. Een relatief kleine universiteit met zo'n 6300 studenten. Zij wilden graag meer virtualiseren en tijd/plaats onafhankelijk leren en kwamen via een research naar virtual reality bij second life.
Ongeloofelijk, maar waar...ze baseren het leren op Artaud (jaren '20) en Vygotzky... Nieuwere leertheorieen zijn blijkbaar niet bekend??
Ze hebben een groot gedeelte van de uni, met dezelfde functies, gebouwd in second life. Daarbij ook een counseling centre...maar deze is geplaatst in een virtuele onderwater schelp...reden van dit? Zit er een diepere onderwijs of leergedachte achter?...nee...ze vonden het wel mooi. En zo gaat het eigenlijk verder...de meeste zaken die ze gebouwd hebben doen ze omdat ze het cool, nice of great vinden.
Conclusie van deze sessie: er is geen enkele aanwijzing gegeven dat second life een meerwaarde heeft voor het onderwijs. Second life is sowieso een platvorm dat het in mijn ogen niet gaat redden in de media wereld van nu.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten