donderdag 25 oktober 2007

Improving distant education through research: three studies of e-Pedagogy

Eerste sessie op donderdag 25 oktober van 08.10-09.00 uur 's ochtends.

De universiteit van North Carolina richt zich voornamelijk op volwassenonderwijs. De gemiddelde student is 35, een vrouw, getrouwd met 1 kind. Sinds 1998 is het programma rond distance learning gegroeid van 675 studenten naar 5812 studenten in 2007.
In de 3 presentaties vanochtend staan de volgende elementen centraal:

- het belang van het bieden van een veilige omgeving waarin studenten samenwerken
- helderheid over het assessment
- het voorbereid zijn om storingen (contingent planning)
- het maken en vastleggen van heldere afspraken.

De studenten werken intensief met het discussionboard en de wiki. Daarnaast worden er college's zowel f2f gegeven als meteen verspreid via audio en video.

Het tweede onderdeel van de presentatie ging over een onderzoek naar de technische middelen die studenten (willen) gebruiken tijdens hun studie. (detailgegevens volgen later). Resultaat is wel dat de universiteit verder gaat met: second life, gaming en myspace / facebook.

Het laatste onderdeel focuste zich op het gebruik van het discussionboard in online education. Helaas kwamen hierbij weinig nieuwe inzichten naar voren. Peer-reviewing werd nog nauwelijks toegepast. Wel is het interessant om eens verder te kijken op de website of te mailen naar ecuao@ecu.edu De bestpractices die opgenomen zijn in een wiki worden via de Educause-proceedings bereikbaar gemaakt.

Geen opmerkingen: