zondag 7 december 2008

Blackboard

Aangezien wij bij Avans Hogeschool Blackboard gebruiken, en binnenkort versie 9 beschikbaar is, even langs de beursstand gelopen met een paar collega’s om een quick preview te zien van de nieuwe mogelijkheden. Speciaal gaat de interesse uit naar de extra mogelijkheden voor het e-portfolio en of studenten nu echt hun creativiteit de vrije loop kunnen laten gaan. Hoewel er enorme verbeteringen zijn om het helemaal te personaliseren (zoals iGoogle) blijft (er misschien altijd) wel een enorm spanningsveld tussen een algemeen portfolio voor iedere student en een volledig gepersonaliseerde (creatieve) portfolio.

Waar ik zelf zeer veel meerwaarde in zie, is de mobiele interface van Blackboard. Ik zag wat veelbelovende screenshots, van een interface, speciaal ontworpen voor mobiele telefoons, PDA’s en een ook een iphone site!

Mobiel leren haalt denk ik ons sneller in als dat we denken… even wachten tot januari, en wat mij betreft… upgraden (en dat alleen maar om de mobiele interface!) Overigens maakt het mij niet zoveel uit welke tool we gebruiken, als we maar snel “mobiel” gaan zowel met technologie als onderwijs concepten…

Geen opmerkingen: