vrijdag 5 december 2008

Total en eLearning

De eerste keynotespreker van dag 2 wordt verzorgd door Total. Helaas is de spreker een Fransman met een sterk accent en niet echt een aansprekende manier van presenteren.
De e in eLearning staat bij Total ook voor efficient. Daarnaast ziet Total ook een rol voor eLearning om on-Demand trainingen mogelijk te maken. Helaas is Selfservice niet een driver voor het gebruik van eLearning, het moet nog steeds passen in een formeel trainingsprogramma. Ook is er een sterke aandacht voor assessment (als je niet toetst wordt een training vast niet afgemaakt??)
Na de algemene introductie worden een aantal voorbeelden getoond. Tot mijn verbazing (na het voorgaande verhaal) zijn dit voorbeelden rond moral harassment en cross-cultural differences. Uiteindelijk wordt het verhaal wat interessanter in het tweede deel. Total maakt gebruik van verschillende platformen en interfaces in 4 talen. Via de verschillende ELO's wordt ook gebruik gemaakt van Open Content, afgewisseld met zelf gemaakte software.
Dit jaar is Total gestart met een IT-project om alles te vervangen (hardware, software en interfaces wereldwijd). Ook dit project wordt via eLearning ondersteunt.

Geen opmerkingen: