Sinds 1997 is in London gestart met de ontwikkeling van een management learning environment (MLE). Van deze digitale omgeving maken 2600 scholen gebruik. Brian Durant vertelt over de beginperiode, de ontwikkeling, de ervaringen en de ‘lessons learned’. Filmpjes van leerlingen, leerkrachten en managers ondersteunen het verhaal. De meerwaarde komt overeen met de uitkomsten van het Steps-project waarover in een eerder blogbericht is geschreven.
De belangrijkste les uit London: It's all about effective change management!
- 70% about effective change management
- 20% about the processes inside the school
- 10% about technology
Een belangrijk en opvallend onderdeel in het veranderproces is een training voor schoolleiders geweest. Ook het organiseren van face to face uitwisselmomenten is een belangrijke stimulans geweest.
Een belangrijke boodschap die ook tijdens de pre-conferentie luid en duidelijk is verkondigd: ‘Start with a reason, not functionality.’
Brian toont tijdens zijn presentatie een model ‘management complex change’. Vooral de woorden op de gele labels geven het belang aan van verandermanagement. Bij de invoering van technologie heb je te maken met: confusion, anxiety, slow change, frustration and false starts.
Een belangrijke boodschap die ook tijdens de pre-conferentie luid en duidelijk is verkondigd: ‘Start with a reason, not functionality.’
Brian toont tijdens zijn presentatie een model ‘management complex change’. Vooral de woorden op de gele labels geven het belang aan van verandermanagement. Bij de invoering van technologie heb je te maken met: confusion, anxiety, slow change, frustration and false starts.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten