In deze presentatie ging Jon Mott in op het vraagstuk wat bij veel universiteiten en hogescholen speelt: hoe ziet de toekomst van onze elektronische leeromgeving er uit. Zetten we in op een instituuts-ELO of juist op Persoonlijke Leeromgevingen.
Bij Avans is dit onderwerp uitgebreid aan bod gekomen tijdens het visietraject Elektronische Leeromgeving, georganiseerd door Avans en ICT. De resultaten hiervan zijn vastgelegd in het visiedocument ELO. In lijn met ontwikkelingen bij andere universiteiten en hogescholen, sessies met studenten, docenten en management en op basis van uitgebreid literatuuronderzoek, heeft Avans uiteindelijk gekozen voor een hybride variant voor haar toekomstige elektronische leeromgeving. Een visie die inmiddels ook wordt gedeeld door de leden van de SIV (Stuurgroep ICT-Vernieuwing) en die een belangrijke rol zal spelen bij de inrichting van onze leeromgeving.
Ook tijdens het ELI-congres werd tijdens de presentatie van Jon Mott uitgebreid ingegaan op deze discussie LMS of PLE en bleek de uiteindelijke conclusie uiteindelijk te zijn, dat een hybride leeromgeving het meest aansluit bij de wensen en mogelijkheden van nu. Op slideshare is de hele presentatie aanwezig. Op de pagina van ELI is de hele presentatie ook te beluisteren (60 minuten).
Hierin werd ook de relatie gelegd naar andere informatiesystemen zoals zichtbaar in deze slide die onderdeel uitmaakt van de presentatie:
In zijn weblog geeft Mott naast een helder overzicht van de pro's en con's van een LMS en PLE ook een aantal verwijzingen naar andere relevante weblogs over dit onderwerp. Meer achetrgrondinformatie over de ontwikkelrichting van elektronische leeromgevingen wordt gegeven in het artikel 'Open for Learning'.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten