woensdag 13 oktober 2010

Educause 2010 (2)

En hier dan het programma dat ik ga volgen op de woensdag. Ik heb me met name laten leiden door mijn primaire aandachtsgebied, nl digitale colleges, mediarijke content en een beetje social media. In het programma voor woensdag was hier al aardig wat te vinden.

Uiteraard start ook ik met de eerste general session die Ronald ook volgt. Hierna ga ik naar de sessie 'second life and its real life double' ... Een beetje de omgekeerde wereld...virtueel is primair...daarnaast bestaat het ook in het echt...lijkt me wat controversieel, en ik kan me er ook niet echt in vinden...maar ben benieuwd.

Om hal twaalf ga ik naar het 'opencast Matterhorn project' een sessie over open source mogelijkheden voor lecture capture and academic video. Hierbij wordt met name gekeken naar de technische mogelijkheden voor open source lectures.

In de middag heb ik drie sessie gepland. De eerste is de sessie 'how the availability of streamed lectures modifies student behaviour'. Dit lijkt me een uitermate interessante bijeenkomst daar de onderzoeken die ik gedaan heb naar de digitale colleges aanwijzingen hebben voor veranderd kijk gedrag, maar niet zozeer veranderd leergedrag...ben benieuwd of de speakers iets anders gevonden hebben.

De tweede sessie in de middag is een interactieve discussie over de 'horizon report 2010' en hoe deze vertaald kan worden naar locale innovatie. Hoop op een levendige discussie.

Als laatste ga ik naar een workshop over de inzet van ITunes U voor lecturee...gezien de populariteit van Apple en de iTunes toepassingen een mooi platvorm voor dit soort colleges...ben ook benieuwd naar de nadelen en de mogelijke zoekstrategie die nodig is om de juiste lectures te vinden.

Kortom...het gaat een volle, maar hopelijk een boeiende dag worden!

1 opmerking:

Hanneke van Riel zei

Nou, doe je best Jeroen! Jouw keuzes moeten toch interessante zaken opleveren. Ik blijf jullie ervaringen volgen, misschien heb ik er al op korte termijn iets aan voor bijeenkomst met beginnende docenten.