donderdag 29 november 2007

Berlijn Online Educa 2007

Na het inschrijven voor het congres gisteren en de sprekersreceptie 's avonds begint vandaag het echte congres. De sprekersreceptie was formeel genoeg maar bood verder maar heel beperkte informatie. Hoe de presentatie aangeleverd moet worden, is bijvoorbeeld nu nog steeds onbekend. Elke serie presentaties had gisteren tijdens de receptie een eigen tafel. Het was dan ook de bedoeling dat de sprekers zich daar verzamelden en de sessievoorzitter voorzagen van de benodigde informatie om de introductie te kunnen doen en om met andere sprekers eventuele verdubbelingen in de presentaties eruit te halen. Helaas waren mijn andere 2 collega-presentatoren waarschijnlijk de stad in. Ik heb ze in ieder geval niet gezien. Wel kreeg ik advies hoe een krokodil te vangen met behulp van een verrekijker, een doosje lucifers en een pincet. Altijd handig! Meteen daarop volgde de raad hoe om te gaan met boze ijsberen op Spitsbergen. You never know when this kind of information turns out to be extremely useful.

Vanmiddag mag ik dan eindelijk presenteren en wel zeker 15 minuten! Dat betekent heel snel to the point komen. Veel Nederlanders hebben me al gespot in het programma, dus ik ben benieuwd. Hopelijk houdt mijn stem het ook, anders wordt de extra uitdaging om de presentatie in stilte te houden......

Geen opmerkingen: