donderdag 29 november 2007

Digital portfolios of help de Russen komen ....

De presentatie rond Digital Portfolios ging gelukkig toch nog goed. Alleen door een hoog tempo te houden, kon ik de presentatie zelf geven. Ondanks alle inspanningen van Berlijnse apothekers liet mijn stem het grotendeels afweten. Niet echt een aanrader wanneer je nog moet presenteren. Het paardemiddel wat tussen de middag opgehaald kon worden, bleek gelukkig net voldoende te werken om in combinatie met een goed werkende microfoon verstaanbaar te blijven voor een hele volle zaal.
Na een uitgelopen presentatie over de rol van portfolio's bij Nedcar, had ik ongeveer 20 minuten om in recordtempo mijn verhaal te doen en ook Shane voldoende ruimte te laten voor zijn verhaal. De presentatiesessie was amper afgelopen of Jan en ik werden meteen benaderd door een Russische delegatie die een eigen tolk had meegenomen. Een hele vreemde gewaarwording om aangesproken te worden door een bobo in het Russisch, waarbij je dan maar moet hopen dat de vertaling naar het Engels een beetje vlot verloopt. De 'overval' ging direct gepaard met een serieuze uitnodiging om verder te praten in een plaats in Rusland die bij geen van beiden ook maar enig benul opleverde waar de plaats kan liggen. Misschien toch even Google Maps inschakelen.... Gelukkig is de presentatie verder positief ontvangen (vrijwel geen mensen die de zaal uitliepen tijdens het verhaal) en ook positieve feedback vanuit andere instellingen. Nu nog even zoeken waar de Russen vandaan komen.

Geen opmerkingen: