woensdag 2 december 2009

Aanbevelingen


Tijdens de Online Educa 2009 doet Roger Blamire van het European Schoolnet op basis van een breed Europees onderzoek een aantal aanbevelingen om eLearning op een hoger plan te brengen op drie niveaus.

Educational policy
  • Increase, diversity and certify teacher education; support change leaders.
  • Build ICT into general educational policies.
  • Ensure access to quality equipment and learning resources.

Schools

  • Capitalise on learners’ ICT competence and reduce digital divides.
  • Strengthen pedagogical use of ICT.
  • Develop an open knowledge-sharing school culture.
  • Exploit the potential of ICT to achieve wider educational goals.

Research

  • Apply a variety of methods to assess the impact of ICT.
  • Shift the focus towards the learner and the school as a learning organization.
  • Establish a long-term and continuous monitoring system on the impact of ICT in schools.

Persoonlijke voorkeur
Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar meer aandacht voor het didactisch gebruik van ICT en het beter en breder benutten van het potentieel van ICT om educatieve doelen te bereiken. Dat zou het doel moeten zijn. Daarvoor zijn goedwerkende spullen, een open cultuur en een lerende organisatie een vereiste.


Geen opmerkingen: