woensdag 2 december 2009

Online Educa Berlijn 2009

Vandaag zijn Han en ik aangekomen in Berlijn. Na een wandeling en een indrukwekkend bezoek aan het holocaust monument, hebben we in de avond samen met Ramon Mannie van ASIS gegeten in een Thais restaurant. We hadden het programma meegenomen om ons voor te bereiden op het congres. Het programma lijkt een beetje op de menukaart van de Thai. Je bestelt iets, maar je weet nooit precies wat het is. Er staat wel een beschrijving bij, maar dat zegt nog niet alles. Zo bestelde Ramon vis, maar kreeg vlees en het nagerecht ‘Thais fruit’ bleek een bak vol leeches te zijn. Het is dus nog even afwachten. Het programma is wel veelbelovend, maar ik heb me dit keer voorgenomen om een kritische houding aan te nemen.

Het eerste dat opvalt is de grote diversiteit aan onderwerpen onderverdeeld in maar liefst 20 thema’s. Ik richt mijn aandacht op de thema’s:
  • Pedagogical Strategies for Online Learning;

  • Measuring an Understanding the Impact;

  • Learning Futures of a Different Kind.

Vandaag begint de pre-conferentie. Ik heb gekozen voor de workshop ‘Learning, Innovation and ICT. De workshop bestaat uit vier sessies verdeeld over de dag. In de eerste sessie zal het gaan over efficiency en kwaliteit: ‘impact on and implications for learning of using ICT in education and training.’

Ik ben benieuwd wat we krijgen voorgeschoteld. We gaan van start!

Geen opmerkingen: