donderdag 12 juli 2012

Facilitating assessment of student learning

Top 5 reasons we don't do assessment
5 I'm to busy
4 it's to hard
3 I know good work when I see it
2 I give plenty of tests
1 we don't have enough resources

Top 5 reasons we MUST do assessment
5 accreditations say so
4 to avoid negative press
3 to demonstrate fulfillment of institutional mission
2 to ensure student learning
1 for continuous curricular improvement (be course of the employability of the graduated students -->> so we have to cover the good subjects and skills (21e century ?!?))

(case study Kendall College)
Tussendoor: ook  hier druk op univsiteiten op het punt van financiering in relatie tot contactteti-studietijd ratio, uitvalcijfers, employabity cijfers en reputatie m.b.t. Kwaliteit en eindniveau opleiding.

Evidence based assessment -->>

What is it:
- clear statements of intended learning outcomes at all levels
- threshold setting
- Direct measure of student learning: data and artifacts
- purpose: continuous improvement of academic programming and more effective student learning

Why is it so difficult:
- faculty: I see good work when I see it
- data collection!! (dus dings als Osiris)
- analysis of the data
- tracking -->> and look for good interventions to improve the learning (and teaching)

How can Bb Tools help:
- use of Bb tools for administering written comprehensives and use adaptive release 
(ook veranderd in toetsproces: beperkt aantal pogingen, met per extra poging betalen en verplichting om eerst via tutoring bij te spijkeren vóór ze een nieuwe poging mogen wagen).
- toetssysteem Bb help enorm bij: re-use questions, maak vragenpools, etc (de bekende voordelen)
- analyse results (in gradebook) -->> vb leermoment: problemen ontstonden bij vragen over theorie die al enige tijd iet gebruikt was in het onderwijs/leren). -->> belangrijkste winst: de docenten ontdekten zelf waar het probleem zat en waar ze in moesten grijpen en waar en welke interventies relevant zijn ... en daarmee kregen ze voor hun eigen gevoel weer meer grip en zeggenschap over het onderwijs-leerproces waar ze zich verantwoordelijk voor voelden! 
Zo waren er meer verhalen over wat je kon leren van het analyseren van toetsresultaten en dus hè kiezen van de goede interventies !!! 

Voorop ons zeker de moeite waard om hier in te investeren !!! In het kader van het versterken van Studiesucces !!

Geen opmerkingen: