woensdag 20 januari 2010

What we know about groupwork & technology, but often forget

Presentatie door Timmo Dugdale, Lindsey Schmidt en Dough Worsham van UW-Madison.
Kleur van het project is Engage. Deelnemers kunnen strijden om de 'engage adaptation award' --> faculteiten kunnen hiervoor in aanmerking komen en krijgen daarmee de erkenning en een geldbedrag. Ervaringen worden gedeeld volgens een Roadshowprincipe.

De presentator splitst de zaal op om Family Feud te spelen. Presentatie wordt gegeven in de vorm van een spelshow.
Centrale vraag in de presentatie is: Wat zeggen studenten in het onderzoek over groepswerk ten aanzien van de volgende onderwerpen:
--> what are the top-5 project challenges for students.
Zaal wordt gevraagd met buurman te overleggen. In een 5-5 spel wordt de top-5 behandeld.
Antwoorden in volgorde van belangrijkheid:
* finding time to meet, synthesizing individual contributions, delegating responsibility, dealing with group dynamics, group size.



--> heeft ICT een positief effect om deze uitdagingen aan te pakken? --> uitvoeren van een aantal projecten.
* gebruiksgemak, reduced need to meet f2f, shared place to work, easier to communicate, easier to share files/resources.

--> top-5 students say instructors can do to make group projects more enjoyable or successful
Be available to provide help and answers, Provide clear guidelines and expectations, students choose topic/strategy, provide timein class to work on project, use collaborative technology.



Gaan nu over naar de rol van de docent.
--> top 4 ways instructors changed the way they facilitated their group projects as a result of the award program
* Guidance/training on how to work in groups, used peer evaluation and/or individual grades, provided clear objectives for group work, used a collaborative technology

Nadat de zaal alle antwoorden heeft geraden, wordt door de 3e presentator meer achtergrondinformatie gegeven over de aanpak en beschrijving van de activiteiten.

--> What technologies did we use? Collaborative technologies

* class blog, campus lms, shared file storage, third party tools, wikis

--> Phases of the consultative approach
define goals, define task, review technology solutions, test and prepare.

Geen opmerkingen: