donderdag 14 oktober 2010

Technology Support for the Academies

It Takes a Community: Strategic Campus Technology Partnerships to Advance Teaching and Learning.

There is never a shortage of good ideas; it's how you transform them into great ideas, considering limited resources. Scott Hildebrand en Christopher Waters vertellen over de supportservice bij Elon University.

Docenten én studenten met vragen of een goed idee op het gebied van onderwijstechnologie kunnen terecht bij het bureau van Teaching and Learning Technologies (TLT).

De basishouding van docenten was vaak: "Do it for me or leave me alone!" Nu is het steeds vaker: "I need help!" De eerste vraag: Is het een idee of een project?

De services
multimedia, video, web conferencing, event support, course management, electonic test grading, blogs, wikis, podcasts, web2.0, video production, software training en suppport, print/poster design, summer online recruitment, student software support, facilities management.

Voor iedere service zijn experts in dienst.

Niveaus van ondersteuning
1. Training only (quick help)
2. Training assistance with ongoing support
3. Project development with staff resources
4. University initiatives requiring resources / deployment

TLT heeft een website

wiki

Website voor docenten

Key questions
- What is the perfect mix of project leads, instructional designers, and creative staff to support teaching and learning in 2020?
- What is the appropriate method/approval process of technology grant funding for good ideas?
- How important is it to deliver 'just in time' support to faculty, students and staff?
- How much training do we provide faculty? Students? Staff?

1 opmerking:

Hanneke van Riel zei

Lijkt me een mooie vorm om ondersteuning te bieden bij o.à. gebruik van smartboards en blackboard!