donderdag 2 december 2010

Yearning for distance learning

Samenwerking met laatste jaren van voortgezet onderwijs waarbij gebruik gemaakt wordt van second life. Doelen:
- hoe maak je geschiedenis boeiend
- ervaringsleren, niet alleen theorie
--> uitdagen van studenten 'I have a jungle with a literature history pathway'.
Studenten/scholieren kunnen gebruikmaken van information points die vormgegeven zijn als de historische periode. Hiermee wordt een link gemaakt met de theorie, ook kunnen studenten de informatie via notecards opslaan en meenemen.

--> naast information boards zijn er appels. Hier staan de vragen op voor studenten. Vragen en antwoorden worden opnieuw opgeslagen op de notecards.

Vernieuwend: studenten kunnen plaats- en tijdonafhankelijk werken. Ze kunnen vaker terug naar de theorie.
8 Periodes in de geschiedenis zijn nagebouwd in second life. Ziet er mooi en verzorgd uit. gebruik van second life op manier van een game (design). Jammer dat alle communicatie/interactie via de docent loopt.

Studenten geven aan dat zij meer samenwerken, leren en fun combineren en veel tijd door te brengen op het eiland.

Geen opmerkingen: