donderdag 1 december 2011

Muziek maken

Verassingen. Daar houd ik van. Dus ik toog naar de sessie over Peersounds, over eigentijds muziek onderwijs. Helaas. Jammer. Vooral een verhaal over wat voor moois je allemaal kan en welke software er is. Bijna geen aandacht voor didactiek, best practices, etc.

Tijd gebruikt om te mijmeren! Mijmering 1: Volgens mij is audio/video bewerk software complexer om te leren dan veel andere software omdat het bronmateriaal 'tijd' als hoofdfactor heeft.

Mijmering 2: In software heb je soms een 'easy mode' en een 'pro mode'. Lijkt eigenlijk wel op het scheikunde onderwijs. Eerst vertelt de scheikundedocent dat een atoom ondeelbaar is (dummy mode). Een jaar later vertelt hij dat het uit protonen, neutronen en elektronen bestaat (easy mode). Nog een jaar later dat de elektronen zich in schillen verdelen, volgens een systeem (normal mode). En bij ons komen daar de orbitalen bij (near pro mode). En zo via quarks naar de snaartheorie (PhD en is het nog praktisch mode).

Beer dacht "Leuke muziekjes maken ze hier!".

Geen opmerkingen: