donderdag 1 december 2011

Schrödinger oder Schrödinger II

Plaatsgenomen in de verkeerde zaal. Goed voornemen: ook kijken naar de naam van het programma!

En toen. Verrast. Interactief. Tafels. Contact. En Emmi van Unicef. Bezig in Uganda. Ontwikkeling van mensen en leraren. Meer om te kunnen overleven (want kennis kunnen opnemen kan het verschil maken tussen weten wat je moet doen als iemand ziek is en adequaat handelen of ...) dan om te leren. Boeiend. Inspirerend. Een haperend smartboard krijgt toch een andere lading, als je weet dat daar nog alleen krijtborden zijn (want geen stroom) dat ze daar computers in kiosken zetten (die handmatig door een serviceteam worden geüpdatet) en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Verrassende gelijkenis in thema's: teach the teacher, hoe doe je dat? De oplossing daar: voorbeeldfilmpjes, met het gewenste gedrag overgeacteerd. En proberen mensen bij elkaar in de klas te gaan laten kijken. Ook daar is content een issue. En begrijpelijkheid (voor de ongeletterde kioskbezoeker). Het contentportaal zag er verrassend goed uit: als ik de link heb, voeg ik hem hier toe!

Beer vraagt zich af "Uganda. Zouden ze daar ook beren hebben?"

Geen opmerkingen: