Presentatie vanuit de universiteit van Rome. Opnieuw gebruik van second life. Hier staat echter wel de student centraal net als social constructivisme. De spreker haalt de Homo Zappiens van Wim Veen aan, die ze gehoord heeft op de Educa van 2005.
Doelen van het programma:
- stimuleren van creativiteit, competitie, ondernemerschap en employability
- ondersteunen innovatieve content waarbij ICT wordt ingezet, diensten, onderwijx en best practices
- aanbieden/delen van materiaal met voortgezet onderwijs
- compententies voor web 2.0 door het bouwen van een virtuele stad.
Studenten worden meer uitgedaagd. Ze krijgen via een filmpje de introductie over het leven in de virtuele stad en de materialen die ze kunnen gebruiken in hun opdrachten. Na een geslaagde opdracht kun je door naar een volgend level.
Docenten zijn nog steeds nodig en welkom, wel in een nieuwe rol. High quality interaction, full participation and reflection do nog happen simply by providing the technology .. and hence the role of the e-moderator (Salmon). Naast e-moderator worden zij ook e-teachers, e-tutors, e-coach etc.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
3 opmerkingen:
We hadden al de rollen: uitvoerder, ontwerper, onderzoeker, assessor en begeleider. Betekent dit dat er een onderlegger bijkomt?: e-uitvoerder, e-ontwerper, e-onderzoeker, e-asessor en e-begeleider? Dat zal voor een select clubje excellente docenten weggelegd zijn.
P.S.
Leuk dat je zoveel blogt. Ik probeer het allemaal te volgen. Het verschilt per verslag of het meteen een reactie oproept of niet.
Groet,
Have fun!
Ronald
Zoals ik al eerder in LA heb aangegeven... 2nd life is dood!... Dit is niet de weg voor de toekomst!
Een reactie posten