donderdag 4 december 2008

Building gen Y into L&D strategy

Derde sessie door Charles Jenning van Thomson Reuters (London)
Van de postduiven naar een hoog-interactief informatiebedrijf. Grootste aanbieder van internetcontent, uitgevers en hoge mate van distributie (internationaal) 5 seconds is a long time......

Ontwikkelingen: reportages ook in 2nd life.

Tot welke generatie horen we zelf --> heb je een eigen website
kun je voor iemand anders een website bouwen, gebruik je youtube (extra punten voor meer interactiviteit) --> overzicht van 16 vragen met steeds een 1 en een 2-punts variant.
0-6 punten: babyboomer
6-12 punten: Gen.X
12 of meer: Gen Y (gedrag) --> Thomas Reeves (Universiteit Georgia)
Naast leeftijd is vooral gedrag van belang om te kunnen bepalen tot welke generatie iemand hoort.

--> hoe mate van ineractiviteit
Journey of transformation (2008):
* volatility, uncertainty, complexity, ambiguity aspecten die de wereld om ons heen beschrijven.
* dynamiek van het werk(plek) verandert sterk (werk, middelen, maar ook mensen zelf) --> ander gedrag
* leren doe je ook buiten de school (ervaringen, praktijk/ervaring en reflectie) dragen bij aan het leerproces.
* alees wat je doet moet bijdragen aan waardevermeerdering van het bedrijf/instelling
* leerstrategie gebaseerd op new world thinking and practice
(pull, collaborative, personalized, flexible, new media)
* van consumers naar co-creating, teacher-based.--> student-centered
* kennis is macht is voorbij, in ieder geval statische kennis....
toegang tot kennis wordt steeds belangrijker. Opdelen van kennis in verschillende categorieen.
* de 10:20:70 principe (70% leren door te doen, 20% via anderen en 10% leren op een formele manier)

Vergelijkingsstudies in UK en US : next generation learning: working in action --> 4 generations at work (US-studie).

Geen opmerkingen: