donderdag 4 december 2008

Op zoek naar Sessie 2

Op naar de volgende sessie… Zitten we klaar voor “Innovative learning” en krijgen we alvast een 3d brilletje… oké misschien gaat het wat worden; Dan worden er ineens product flyers uitgedeeld voor dubbele beamersets, opstellingen en aanbiedingen… NEEEE niet zo’n sessie! Gelukkig zat Yvonne ook nog binnen, dat is mooi, dan kan ik het verslag vanavond nog meekrijgen.

Snel naar binnen bij “Meeting the generation Y”, even snel kijken waar deze over gaat… maar de stof is al gesneden koek. Ook hier zie ik een Avans collega in de zaal; dat is mooi, op naar de volgende!

Het gebruik van e-Portfolio’s, dat is beter; we horen van 3 partijen hun ervaringen, expertise en ideeën. Wat me opvalt is dat veel universiteiten het wiel zelf opnieuw uitvinden. Ze maken eigen portfolio systemen. Terechte vraag uit het publiek was dan ook naar (Europese) standaarden.

Nu de concepten en de resultaten liggen in het verlengde van het verwachtte, wel even een persoonlijke zorg. De creatieve kaders waarin gewerkt kan worden komen mij nogal beperkt over. Maargoed ik ben nog niet voldoende in die materie thuis.

Geen opmerkingen: