dinsdag 13 april 2010

a collaborative journey to release 9

In deze presentatie geeft de London South Bank University aan hoe zij Bb9 hebben geimplementeerd. Centraal staat een projectmatige aanpak die vertrekt vanuit een strategische visie op leren en de rol van de eLO daarin.
Studenttevredenheid en rendement worden als KPI´s opgenomen in het nieuwe businesplan van de universiteit.

uitgangspunt bij de implementatie is de visie op leren die momenteel wordt herijkt. )zie foto'
Het hele proces is tot op detailniveau uitgewerkt in de planning. Bij Avans kunnen we daarin nog wel een slag maken. Londen kwam vanuit versie 7.2 en heeft de implementatie van Bb 9 zo georganiseerd dat ze na elke upgrade gebruik kunnen maken van een full roll back. Gedurende het hele project houden zij via een excellsheet de exacte stand van zaken bij. In de kleuren rood, geel en groen wordt per onderdeel de status ervan weergegeven. Deze gegevens zijn beschikbaar voor alle gebruikers en wordt ook ingezet om te dienen als managementinformatie.

Lessons learnt±
/ helderheid in je communicatie
/ bijhouden van risco logboek
/ kies voor buy ins waar nodig
/ investeer in de projectgroep
/ doe aan verwachtingenmanagement
/ werk op tijd aan een strategie rond toekomstige upgrades
/ maak gebruik van een partnership met Bb en creer betrokkenheid.

Rond het professionaliseren van gebruikers )docenten' maken zij gebruik van 3/minuten sheets. Hierin nemen zij de belangrijkste wijzigingen op.
Een helder en heel bruikbaar verhaal!

Toekomstige ontwikkelingen±
Een portaal via Bb aanbieden voor studenten en docenten.
Datawarehousing
een Assignment handler. Iets om ook bij Avans aandacht aan te besteden.
Meer Managementinformatie.

Geen opmerkingen: